Дорожні роботи, виробництво дорожніх робіт

Автор: admin пишет 06 Май 2010 в 1:30дп

При будівництві будь-якого житлового району, населеного пункту або великого промислового об’єкта одним з найважливіших етапів є створення розвиненої інфраструктури автомобільних магістралей, транспортних розв’язок і тротуарів для пішоходів. Сьогодні найчастіше державні замовлення на будівництво регіональних і федеральних магістралей отримують приватні підрядники, як правило, великі будівельні компанії. Але і невеликим компаніям, що займаються, наприклад, зведенням котеджних селищ, також доводиться стикатися з дорожніми роботами при створенні під’їзних шляхів до споруджуваних об’єктів.

Види спецтехника, які використовуються при будівництві доріг

Будівництво доріг здійснюється за допомогою високопродуктивних дорожніх машин. У дорожньому будівництві застосовується найрізноманітніша техніка: бульдозери, скрепери, автогрейдери та ін

Для будівництва доріг застосовуються наступні види спецтехніки:

* Екскаватори,
* Бульдозери,
* Катки,
* Самоскиди
* Грейдери,
* Дорожні фрези,
* Асфальтоукладальники,
* Вантажні автомобілі.

Дорожні роботи проводять у наступній послідовності:

1. Екскаватори та бульдозери виробляють розрівнювання поверхні майбутнього дорожнього полотна, видаляють великі камені, пні і чагарники, формуючи рівний дорожній профіль.
2. Самоскиди або вантажівки доставляють пісок, щебінь, цемент і асфальтобетон суміш; для їх вивантаження і переміщення можуть використовуватися міні-екскаватори та бульдозери.
3. Після укладання піску грейдеры розрівнюють поверхню; те ж саме відбувається після укладання асфальту і його утрамбування дорожніми котками.
4. З допомогою дорожніх фрез проводиться корекція профілю поверхні дорожнього полотна.

Аналогічна технологічна послідовність застосовується при створенні площ і пішохідних тротуарів; якщо дорожні роботи ведуться на надземної естакаді, в комплект спецтехніки включають підйомні крани.

При зведенні великих автомобільних магістралей доцільний т.зв. потоковий метод. У цьому випадку в дорожніх роботах задіяно відразу кілька спеціалізованих підрозділів спецтехніки, що працюють на дорожніх ділянках протяжністю до 200 метрів.

Пристрій автодороги

Сьогодні дорога — основний засіб транспортної комунікації в усіх країнах світу. Інженерні споруди на дорогах діляться на основні та допоміжні.

Основними елементами автомобільної дороги є:

1. основа — земляне полотно.
2. другий шар (асфальт, в тому числі литий асфальт, пісок, щебінь, асфальтіровка та ін)
3. інші технічні споруди (мости, естакади, тунелі, опори мостів та підпірні стінки, шляхопроводи та ін)

Допоміжні елементи дороги:

1. авто-заправні станції,
2. дорожні знаки, огородження, розмітка, асфальтіровка, протишумні екрани, світлофори, освітлювальні прилади, укладання асфальту і ін
3. майданчики для відпочинку, стоянки, готелі, кемпінги, кафе, ресторани, зупинки, магазини та багато іншого.

Технологія будівництва доріг

Будівництво доріг — галузь будівництва, що займається проектуванням, будівництвом і технічним обслуговуванням автомобільних, під’їзних доріг і міських вулиць.

Укладання асфальту може здійснюватися з асфальтобетону, литого асфальту, щебеню, щебеню з бітумної пропиткою, бетону на портландцементі, гравію або просоченого грунту.

Технологія дорожнього будівництва має враховувати і кліматичні умови. Особливості клімату в Росії такий, що навіть невелика тріщина на асфальтовому полотні, що утворилася восени, до весни стане дуже відчутною. Це відбувається з-за фізичних властивостей води, яка при замерзанні різко розширюється в обсязі, тим самим розширюючи тріщини і псуючи нещодавно гладкий литий асфальт.

Асфальтові дороги

Сучасне гладке асфальтове дорожнє покриття складається з ретельно підібраного по гранулометричному складу піску, кам’яної (бутової) борошна і литого асфальту. Матеріали змішуються змішувальної установкою при температурі близько 175 ° С, при якому асфальт знаходиться в розплавленому стані. Потім суміш доставляється на місце, де робітники за допомогою спецтехніки виробляють укладку доріг.

Асфальт можна змішувати з насипаним на дорожнє полотно щебенем безпосередньо на місці будівництва доріг, а потім розрівнювати і укочувати. Але більш переважно використовувати гарячі суміші заводського виготовлення, в яких точно витримані пропорції інгредієнтів. На заводі щебінь сушиться і нагрівається під обертової печі, а потім до нього додається окремо розігрітий асфальт, і всі ці елементи перемішується. Гаряча заводська суміш швидко доставляється на місце, де здійснюється асфальтіровка благоустрій.

Дорожні роботи проводяться в міру необхідності. Термін служби автодоріг складає 20-30 років, мостів — від 50 до 100 років.

Читайте также
Реклама
выскажись первым

Оставить комментарий

*